Cozonac cu lamaie confiata

21 Apr

Astazi am vrut sa incerc ceva nou. Desi nu sunt foarte familiara cu aluaturile, am vrut sa incerc cozonacul. La noi in familie exista o lunga traditie in pregatirea cozonacului. De cateva generatii, se pregateste cozonac dupa aceeasi reteta, fiecare aducandu-si aportul si modificand/ imbunatataind cate ceva la aceasta. Intrucat reteta “familiei” mi se pare foarte complicat de realizat, am zis sa imi incep ucenicia de “cozocareasa” printr-o reteta ceva mai simpla si fara umplutura “grea”. Si… mi-a iesit!!! Sunt foarte mandra de cozonacii pe care i-am copt astazi si cu siguranta, acest lucru imi da incredere sa incerc pe viitor si cealalta reteta.

Din pacate, nu am apucat sa fac o fotografie si la sectiunea cozonacului, pentru ca s-a mancat instantaneu! Insa, este foarte pufos si moale.

Timp de pregatire: 40′

Timp de dospire: 25′ + 50′ + 40′

Timp de coacere: 1h 30′

Complexitate: medie

Cantitate: 2 cozonaci

Ingrediente:

1 kg faina

500 ml lapte

250 g zahar

4 oua

drojdie proaspata cat un ou de porumbel

1 galbenus ou pentru uns

10 linguri ulei

coaja de la o  lamaie confiata (a se vedea reteta Orange Ribbon Cheesecake. Numai ca aici se foloseste doar coaja, care se toaca cubulete marunte)

2 lingurite esenta vanilie Finesse Dr. Oetker

1 ciocolata cu lapte Milka taiata cubulete mici

stafide

Mod de preparare:

1. Maiaua se pregateste la fel ca la Pariziene cu ciocolata.

2. Maiaua se amesteca cu faina. Apoi se adauga zaharul topit in lapte caldut, amestecat cu vanilia. Se adauga treptat, cand 1 ou, cand 2-3 linguri  ulei, pana cand se incorporeaza totul bine. Ouale se bat in prealabil cu putina sare. Se pun stafidele si lamaia confiata, scursa de jeleul format in timpul fierberii.  Se framanta bine (in jur de 25 – 30 minute), adaugandu-se cate o mana de faina sub aluat. Se framanta in modul clasic, aducand coca mereu in centru, dar si cu “pumnii”, apasand mereu si rupand din aluat din cand in cand. Se lasa la dospit, in vasul in care s-a framantat, intr-un loc cald, ferit de curent, la o temperatura constanta si acoprit cu o patura groasa.

3. Se imparte coca in 2 parti egale, fara a o mai framanta. Se intinde aluatul pe masa pudrata foarte putin cu faina si se pune ciocolata toiata marunt. Se ruleaza si se aseaza in forma unsa bine cu ulei de flaorea soarelui. Se mai lasa la dospit cam 40′, tot intr-un loc cald si tot acoperita.

4. Se unge cu galbenusul bine batut suprafata cozonacului. Se presara zahar pe deasupra si lamaie confiata (eu am pus si cateva bucatele de rahat maruntit, pentru ca se caramelizeaza). Se baga la cuptor. Primele 15 minute, focul trebuie sa fie foarte domol. Apoi trebuie sa fie mediu.

Asta este tot! In realitate, toata “afacerea” dureaza  cam… jumatate de zi! Insa, rezultatul merita fiecare secunda de truda!🙂

2 Responses to “Cozonac cu lamaie confiata”

  1. Tavi April 21, 2011 at 1:28 +00:00 #

    Gustat, apoi devorat🙂 Aduce mult a panetone si la gust si la consistenta aluatului.Bravo Ramo.Nota 10+

    • kinderkare April 21, 2011 at 1:28 +00:00 #

      Multam frumos, iubi! Tu esti cel mai mare sustinator al meu!

Leave a Reply

