Paella Simpla

27 Apr

Anul trecut, ne-am petrecut vacanta de vara in Spania, Costa del Sol. Probabil ca, daca ar fi sa locuiesc intr-o alta tara, Spania imi place si mi se potriveste cel mai mult. Am vizitat diferite zone ale Spaniei, in mai multe randuri si de fiecare data ne-am intors cu acelasi gust placut!  Oamenii, modul de viata, atmosfera din orase, limba, mancarea, arhitectura cladirilor si cea urbana – totul, dar absolut totul ne-a placut. Si cum eu sunt cu ochii dupa preparate culinare peste tot, incercand sa “fur” cate un secret, iata ca m-am intors de acolo, pe langa amintiri frumoase si circa 2800 fotografii, si cu o reteta culinara traditionala zonei de coasta, culeasa de pe un magnet de frigider, dintr-un magazin de suveniruri. Numele sau vine de la vasul in care este pregatit, paellera, un vas mare si rotund cu doua manere circulare. Eu nu am avut un astfel de vas, insa merge foarte bine in intr-un wok.

Acest tip de paella este o forma foarte simpla a ceea ce inseamna cu adevarat paella, cea gustata asta-vara, o combinatie de fructe de mare, orez si legume.

Din pacate, nu am fotografie pentru acest preparat intrucat nu l-am gatit decat o singura data.

Timp de preparare: 10′

Timp pe foc: 30′

Complexitate: redusa

Cantitate: 2 portii

Ingrediente:

1 capatana de usturoi

1/2 ardei gras mic, rosu

1/2 ardei gras mic, verde

1/2 ardei gras mic, galben

sofran macinat

1 cana de orez

1 lingura ulei de masline

2 cani mici de supa de la carnea de pui

sare

sucul de la 1/4 de lamaie

felii de la 1/2 de lamaie

Mod de preparare:

Se caleste ardeiul si usturoiul in uleiul de masline. Se condimenteaza cu sare si sofran. Separat se fierbe orezul in supa de pui pentru 5 minute. Se adauga orezul si supa peste ardei si usturoi.. Se fierbe la foc mediu 20′. Se adauga sucul de lamaie si se mai fierbe pana se lichidul se absoarbe si orezul este moale. Se seveste cu felii de lamaie.

Aceasta reteta poate fi imbunatatita cu fructe de mare sau carne de iepure/pui.

Buen Apetito!

Leave a Reply

