Tiramisu

27 Apr

Timp de 15 ani, unchiul meu a locuit in Italia, unde a invatat sa gateasca foarte bine. O parte dintre preparatele italiene, le-am invatat de la el, la fel ca si Tiramisu. Exista multe variante ale acestui minunat desert, insa cel pe care il stiu de la el, cu siguranta este cel “original’, intrucat Tiramisu este o prajitura originara din Italia (“inventata” de fiica unui cap al Mafiei si un cofetar – evident, istoria aceasta o stiu eu, dar cate nu or mai exista…)

Tiramisu este o prajitura racoroasa si cu o savoare aparte, iar pregatirea sa nu dureaza mai mult de 25 minute. Unde mai pui la socoteala ca nu este nevoie de coacere, chiar trebuie incercata …cel putin lunar !Din pacate, eu am uitat sa fotografiez dupa finalizare tava cu Tiramisu si cand m-am “trezit” eu, atat mai ramasese! :(  Insa, pe cat este poza de nereusita, pe atat de delicoasa este in realitate!

Timp de preparare: 25′

Complexitate: redusa

Cantitate: cam 15 portii medii

Ingrediente:

400 g piscoturi

500 g smantana mascarpone (italiana, cea romanesca este foarte moale si crema se lasa)

4-5 oua

5 linguri zahar

1/2 ibric cafea tare fara zahar racita complet (ness) – eu am folosit 6 linguri cafea la 3 cani de apa

cateva linguri de rom sau vin de Marsala (eu am folosit Amaretto – lichior de migdale)

cacao pentru ornat

boabe cafea pentru ornat

Mod de preparare:

Se freaca galbenusurile cu zaharul, pana se topeste zaharul. Se pune smantana si apoi albusurile batute spuma.

Se inmoaie primul rand de piscoturi in cafea, pe o parte si pe alta. Nu vreti sa le inmuiati prea tare, dar nici sa ramana neinsiropate, asa ca, tineti fiecare piscot cam 2-3 secunde in cafea. Se aseaza piscoturile de-a lungul unei tavi de servire, lipite unul de celalalt.. Apoi se pune jumatate din crema de mascarpone deasupra. Se insiropeaza si al doilea strat de piscoturi in cafea si se aseaza deasupra, de-a latul fata de tava. Se intinde si a doua jumatate de crema peste si se cerne cu o strecuratoare cacao deasupra. NB! Se poate decupa un sablon din carton si se poate indeparta dupa ce a fost cernuta cacao peste, pentru a ramane un model pe prajitura. Eu nu am avut prea mult timp la dispozitie si de data aceasta, m-am rezumat doar la cacao. Se decoreaza cu boabe de cafea doar in momentul servirii, altfel boabele se vor inmuia si isi vor pierde din aroma. Se pastreaza la frigider.

Asta-i tot! Munca putina si gust incredibil! Din punctul meu de vedere, este prajitura perfecta!

Leave a Reply

