Creme Brulee (Crema de zahar ars)

28 Apr

Fiind ora 21.30 si neavand nimic dulce prin casa, am “trantit” ce mai aveam prin bufet si frigider, in cateva forme si am facut o crema de zahar ars.

Timp de pregatire: 10′

Timp de coacere: 45′

Complexitate: mica

Cantitate: depinde de cat de multa pofta ai! Pot fi doar 4 portii imense, daca este ora 21.30 si stai langa cuptor, nerabdator sa mananci ceva dulce sau pot fi 6 portii medii, daca ai musafiri!🙂

Ingredinte:

Facand reteta aceasta inca din copilarie, fiind printre primele dulciuri pe care am invatat sa le pregatesc, nu mai stiu exact cantitatile. Eu am folosit cantitatile dupa ochi, insa cred ca ar fi cam asa:

1 l lapte

9 oua

cam 150 g + 100 g zahar (cu cat este mai mult zahar, cu atat mai mult sirop va avea)

2 fiole esenta rom Dr. Oetker

2 pliculete zahar vanilat

peltea de gutui (sau dulceata)

Mod de preparare:

Se caramelizeaza 150 g zahar in forme, mestecand mereu pana se topeste zaharul. Apoi, se misca circular forma, pentru a intinde zaharul caramelizat pe peretii cratitei. Se raceste complet – pana se crapa zaharul (daca nu am mult timp la dispozitie, eu pun cratita in chiuveta cu apa rece, ca sa grabesc procesul de racire). Intre timp, se mixeaza ouale cu 100g zahar, zaharul vanilat si esenta rom. Se bat 1-2 minute si se toarna compozitia in formele cu zaharul caramelizat. Se baga la cuptor, la foc mediu, pentru 45 minute. Se scoate de la cuptor si se lasa sa se raceasca complet. Noi o servim cu peltea de gutui, pentru ca asa ne place cel mai mult. Dar  merge si simpla. Ca decor, am topit zahar si am “mazgalit” niste forme “abstracte” pe folie de aluminiu. Le-am lasat sa se raceasca, le-am dezlipit de pe folie si le-am infipt in desert.

La Creme Brulee se arde deasupra un strat subtire de zahar, inainte de servire, insa pentru ca eu am ales sa decorez cu forme de caramel.

Leave a Reply

