Prajitura Albinita

8 May

O reteta din copilarie redescoperita recent! Multumesc Maria pentru aceasta reteta! Inteleg perfect de ce Alexandrei ii place atat de mult!Albinita

Ingrediente:

Pentru foi:

coaja de la o lamaie

3 linguri miere

1 ou

30 g unt

1 lingurita bcarbonatAlbinita

2-3 linguri lapte

150 g zahar

faina cat cuprinde

Pentru crema:

2 1/2 – 3 cani lapte

zahar dupa gust

gris

1 1/2 pachet unt

zeama de la o lamaie

gem de caise

Mod de preparare:

Foile: Se rade coaja de la o lamaie intr-o craticioara, se pune mierea, oul, untul, laptele si zaharul. Se fierb toate la foc mic cam 6 minute (pana se coloreaza maroniu), amestecandu-se continuu. Se da la o parte si se adauga faina cat cuprinde. Se imparte aluatul in 4 parti egale, se intind 4 foi si se coc.

Crema: Laptele se fierbe cu zaharul si grisul. Cand este gata, se lasa sa se raceasca. Trebuie sa fie ca o budinca. Untul se freaca pana devine spuma. Se ia cate o lingura din grisul rece si se adauga in unt. Se freaca bine. Se stoarce lamaia si se adauga treptat sucul in crema. Crema se imparte in 2 parti egale.

Se asambleaza prajitura, alternand straturile astfel: foaie – crema – foaie – gem – foaie – crema – foaie.

Se lasa 2-3 ore sa se inmoaie foile si apoi se taie.

4 Responses to “Prajitura Albinita”

  1. mihaela June 9, 2011 at 1:28 +00:00 #

    am sa incerc si eu

    • kinderkare June 9, 2011 at 1:28 +00:00 #

      Sa ne spui cum a iesit!🙂

  2. Ana Ionescu August 14, 2012 at 1:28 +00:00 #

    Asta este prajitura Claudia cu care am copilarit. Nici nu stii cat ma bucur ca am gasit in sfarsit reteta. Mai bine mai tarziu decat niciodata. Multumesc.

    • kinderkare September 2, 2012 at 1:28 +00:00 #

      Ana, ma bucur si eu la randu-mi ca am aflat adevarata “identitate” a acestei delicioase prajituri – Claudia!😉

Leave a Reply

