Prajitura cu Nuci Caramelizate

12 Feb

O prajitura rafinata, cu un gust divin!

Timp de preparare: 1h30’

Complexitate: medie

Cantitate: 10-12 portii

Ingrediente:

Nucile caramelizate:
350 g nuca
4-5 linguri zahar

Blatul:
8 albusuri ou
16 linguri zahar tos
4 plicuri zahar vanilat
1 praf de sare
1-2 lingurita de rom
Sucul de la ½ lamaie

Crema:
300 g unt gras
8 galbenusuri ou
8 linguri zahar
200 ml lapte rece
2 plicuri zahar vanilat
1 fiola esenta vanilie (sau migdale)

Mod de preparare:

Nucile caramelizate:
Se prajesc nucile in cuptor 2-3 minute. Se zdrobesc cu sucitorul cand sunt reci. Se face un caramel din 4-5 linguri zahar, se adauga 100 g nuci  prajite si se mesteca rapid. Se intind nucile caramelizate pe o folie de aluminiu. Cand sunt reci, se piseaza.

Blatul:
Se bat albusurile spuma cu sarea, romul, zaharul si sucul de lamaie. Se adauga  250 g nuci prajite si pisate. Se coace blatul in tava de cuptor, pe hartie de copt, pentru 25-30 minute. Cand se raceste, se taie in 3 parti egale, dupa ce se dezlipeste de pe hartia de copt.

Crema:
Se freaca galbenusurile  cu zaharul, apoi se adauga laptele rece si se amesteca. Se mesteca pe foc, pana se ingroasa. Cand se raceste, se adauga zaharul vanilat. Se freaca untul. Se adauga lingura cu lingura din crema rece in unt, pana se incorporeaza. Se adauga esenta de vanilie.

Se asambleaza prajitura alternand straturile de blat cu cele de crema. Ultumul strat este de crema, deasupra caruia se presara nucile caramelizate.

Se taie a doua zi (Noi nu am avut rabdare si am taiat-o dupa 30 minute. A fost foarte buna.).

22 Responses to “Prajitura cu Nuci Caramelizate”

  1. raluka February 14, 2012 at 1:28 +00:00 #

    Buna!Blatul se taie pe lungime in 3 fasii sau pe grosime?as face prajiturika pt ca ador nucile!!!!!

    • kinderkare February 14, 2012 at 1:28 +00:00 #

      Blatul se taie pe lungime – este destul de micuta aceasta prajitura! Dar stii tu, lucrurile rafinate vin in pachetele mici!😉 Spor la prajiturit! Happy Valentine’s Day!😉

      • mara March 26, 2012 at 1:28 +00:00 #

        LA BLAT NU SE PUNE FAINA?….NU VAD SCRIS…???

      • kinderkare April 1, 2012 at 1:28 +00:00 #

        Nu se pune faina – este un blat din bezea.😉

      • Denisa November 27, 2013 at 1:28 +00:00 #

        Eu as vrea sa fac aceasta prajitura (de fapt un tort mi-as dori sa iasa🙂 ) pentru vreo 25-30 persoane si as vrea sa stiu daca chiar iasa 10-12 portii din cantitatile mentionate. Din poza pare mare felia dar nu imi dau seama cum e in realitate…e cat o felie de tort sau mai micuta? Multumesc!

      • kinderkare January 18, 2014 at 1:28 +00:00 #

        Da, se pot face 10-12 felii. (Dar cum totul este relativ, nu stiu ce inseamna pentru altcineva o felie mare / mica). Oricum, aceasta prajitura este foarte dulce si destul de “grea” (crema de unt) , astfel ca, nu poti manca o portie foarte mare deodata.

  2. pop neluta April 4, 2012 at 1:28 +00:00 #

    eu pregatesc prajitura asta sub forma de tort,dar insiropez foile cu sucul de la doua lamai si 3 linguri miere,e super delicioasa,eu pun 3 foi,incearc-o,mai adaug in crema si un pachet de cream cheese,multumim pt.retete si asteptam cat mai multe retete noi

    • kinderkare April 17, 2012 at 1:28 +00:00 #

      Neluta, nu m-am gandit la combinatia de gusturi pe care tu o faci, insa voi incerca si eu – cu siguranta este buna!🙂 Multumesc pentru idee! (Ai avut vreodata probleme cu aceasta prajitura – la prepararea cremei ori a blatului?)

  3. Simona April 19, 2012 at 1:28 +00:00 #

    si eu am incercat-o ….dar nu mi-a reusit :((( ! blatul nu mi-a crescut mai deloc ! crema in schimb a fost tare delicoasa !

    • Simona April 20, 2012 at 1:28 +00:00 #

      ieri , nu m-am lasat si am refacut-o ! mi-a iesit dar, am pus 6 linguri de faina …..a iesit foarte bine ! nu mi-a reusit mie blatul de bezea !

      • kinderkare April 25, 2012 at 1:28 +00:00 #

        Ma bucur! Poate data viitoare iti iese si fara faina!😉 Si mie imi place mult prajitura aceasta!

    • kinderkare April 25, 2012 at 1:28 +00:00 #

      Blatul este mai pretentios, dar cu putina grija, iese un blat delicios! Nici nu trebuie sa creasca prea mult – apoi se taie in 3 parti egale (pe verticala, nu pe orizontala).

  4. Vintila Mihaela January 22, 2013 at 1:28 +00:00 #

    buna! ajuta-ma si pe mine te rog! mie mi se taie crema si nu inteleg de ce. ..untul este de la frigider, crema de galbenusuri este rece, pun cate o lingura de crema in untul batut si amestec..merge pana la un momentdat, se amesteca frumos si apoi se taie:((..ce sa fac?

    • kinderkare January 23, 2013 at 1:28 +00:00 #

      Mihaela, untul trebuie sa aiba temperatura camerei, nu foarte rece de la frigider. De asemenea, untul trebuie sa fie foarte gras (80 %) si de buna calitate (President, Milli). Trebuie mestecat foarte bine dupa fiecare lingura adaugata in unt. Spor la prajiturit!🙂

  5. Raluca Murariu December 5, 2013 at 1:28 +00:00 #

    daca tot e Mos Nicolae maine m-am gandit sa fac ceva bun.am gasit reteta asta si mi s-a parut ca suna delicios.prajitura a iesit fabuloasa.blatul a crescut mult,crema a iesit pufoasa.o delicatesa.sper sa rezist pana maine si sa nu o tai azi😀.

    • kinderkare January 18, 2014 at 1:28 +00:00 #

      Ma bucur. Este o prajitura pretentioasa, insa fina, tocmai buna de impresionat musafrii.😉

  6. ramona c January 5, 2014 at 1:28 +00:00 #

    si eu am facut aceasta prajitura si nu mia iesit blatul si crema mi sa taiat cand am facut galbenusurile cu lapte oare de ce ?

    • kinderkare January 18, 2014 at 1:28 +00:00 #

      Trebuie respectati pasii intocmai. Este o prajitura pretentioasa. Trebuie folosite ingrediente de calitate (untul foarte gras) si mare atentie la coacerea blatului.

  7. ramona c January 5, 2014 at 1:28 +00:00 #

    poate daca as pune si eu faina la blat dar totus crema?

    • kinderkare January 18, 2014 at 1:28 +00:00 #

      Se pot pune 3-4 linguri de faina la blat, fara probleme. Insa la crema trebuie folosit unt gras si rece.

      • Elena Mihalache February 3, 2014 at 1:28 +00:00 #

        Buna,am facut si eu aceasta prajitura la fel mi s-a taiat crema si blatul nu a crescut,eu fac prajituri destul de des si nu inteleg ce s-a intamplat dar cred ca ouale totusi sunt de vina trebuie sa fie proaspte si bine separate,o sa mai incerc dar vreau un consiliu albusurile trebuie sa fie batute cu un praf de sare mai intai pana se intaresc sau cu toate celelalte ing impreuna,astept un raspuns,va multumesc!

      • kinderkare March 12, 2014 at 1:28 +00:00 #

        Imi pare rau sa aud aceste lucruri. La aceasta prajitura, am observat ca nu exista cale de mijloc: ori iese ori nu iese ( cel putin asa constat din comentariile celor care au incercat sa o faca). Desi este intr-adevar o prajitura mai pretentioasa, daca se respecta pasii intocmai si exista rabdare, trebuie sa iasa. Eu am facut-o de multe ori si nu mi s-a taiat crema decat o singura data, dar am reparat-o.

        Cat despre blat nu stiu care ar fi problema – in afara faptului ca este nevoie de foarte multa rabdare ca sa fie dezlipit de pe hartia de copt, fara sa se rupa, fiind foarte subtire si fragil.

        Referitor la blat, ingredientele se bat toate deodata (albusuri, sare, suc lamaie, rom).

        Sper sa fie bine data viitoare!

Leave a Reply

