Creveti Tempura

28 Dec

Imi plac fructele de mare in toate combinatiile pe care le-am gustat pana acum. Crevetii Tempura sunt putin diferiti fata de preparatul pe care l-am facut eu, insa adaugand fulgi de porumb le-am dat un plus de crusta crocanta. Perfecti pentru gusturile mele!Tempura Shrimps/Prawns

Timp de preparare: 15′

Timp de prajire: 30” / transa

Complexitate: mica

Ingrediente:

creveti (shrimps sau prawns) – nu stiu cantitatea pe care am folosit-o

2 oua

1 ceasca de apa cu cuburi de gheata (apa trebuie sa fie foarte rece, pentru reusita crustei)

2 – 2 1/2 cesti faina

1 alta ceasca de faina separat

ulei pentru prajit

! in plus, eu am folosit fulgi de porumb maruntiti neuniform

sos Mango Chutney

Mod de preparare:

Se bat ouale. Se amesteca cu apa cu gheata. Apoi se incorporeaza faina. Trebuie obtinut un aluat de consistenta celui de clatite. Se dau crevetii decorticati prin faina, apoi prin aluatul Tempura. Conform retetei originale, dupa aceea, se prajesc in baie de ulei. Eu i-am mai dat mai intai si prin fulgi de porumb maruntiti si de abia apoi i-am prajit. Se prajesc foarte repede – mai mult de 30-40 secunde nu dureaza (cei mici – shrimps; iar cei mari, 1 minut si jumatate – 2 minute).

Se servesc cu diferite dipping sauces. Noua ne plac cele dulci-picante, asa ca am ales sa ii savuram cu Mango Chutney.

Tip! Daca se folosesc creveti mari (prawns), dupa ce sunt decorticati, se cresteaza partea concava, pentru a rupe muschii si a permite crevetilor sa stea “drepti”, ci nu stransi. Evident, este o chestiune doar de aspect si preferinte.

Leave a Reply

