Couscous cu Pui si Caise

17 Feb

Este o reteta nord-africana usoara, low-fat, cu arome care se imbina perfect! Couscous cu Pui si Caise

Timp de preparare: 35′

Complexitate: mica

Cantitate: 3 portii

Ingrediente:

Couscous:

1 lingura ulei masline

1 ceapa medie, taiata julienCouscous cu Pui si Caise

200 g piept pui taiat cuburi

ghimbit proaspat

20-22 caise uscate

220 g naut din conserva (eu nu am avut si nu am pus)

200 g couscous

2 linguri harissa (eu nu am avut din comert, am preparat)

400 ml supa de pui fierbinte

Harissa:

2 linguri ardei gras rosu tocat marunt (exista si posibilitatea de a folosi ardei copt, eu nu am avut timp pentru acest lucru)

1/2 lingurita praf de chili

2 catei de usturoi

coriandru tocat

1/2 lingurita chimen pudra

1/2 lingurita chimion pudra

1 lingura de ulei masline

Mod de preparare:

Harissa:

Harissa este un sos de chili tipic nordului Africii (Tunisia, Algeria, Libia, Maroc). Acesta se prepara punand toate ingredientele intr-un mojar si maruntindu-le cu pistilul, pana se obtine o pasta. Este foarte bun si aromat. Cred ca se poate folosi si la fripturi sau in loc de sos la diferite garnituri. Poate fi pastrat in frigider 2-3 zile.

Couscous:

Se caleste ceapa in ulei incins pentru 1 minut, pana se inmoaie. Se adauga puiul si se prajeste 7-10 minute, pana se rumeneste, iar ceapa capata o culoare aurie. Se rade ghimbir deasupra si se amesteca. Se lasa pe foc 1 minut, apoi se adauga harissa si se mai lasa inca 1 minut pe foc. Se pun caisele, se amesteca bine, apoi couscous-ul (si nautul), iar dupa ce se omogenizeaza se adauga supa. Se acopera cu un capac si se lasa cam 4-5 minute pe foc, pana ce couscous-ul absoarbe intreaga cantitate de lichid si se inmoaie. Se mesteca din cand in cand ca sa se absoarba uniform lichidul.  Se serveste cald cu coriandru tocat sau cu harissa.

 

 

 

 

Leave a Reply

