Archive | 1:28 +00:00

Cheesecake cu vanilie

10 May

Aceasta este o reteta clasica de cheesecake a britanicilor. Intre prajiturile cu crema de branza, aceasta este preferata mea. Nici nu are ce sa nu-ti placa la ea!

Timp de preparare: 25′

Timp de coacere: 1h20′

Complexitate: medie

Cantitate: o tava rotunda diametrul 30 cm

Ingrediente:

450 g crema de branza moale (eu am facut-o si cu urda si merge foarte bine)

4 oua mari la temperatura camerei

1 fiola esenta vanilie

225 g ciocolata alba

225 g frisca lichida (smantana de frisca)

2 cani biscuiti pisati

6-8 linguri unt topit (cam 1/2 pachet)

optional pentru decor: fulgi migdale, miere,  frisca sau ciocolata rasa

Mod de preparare:

Se bate crema de branza pana se inmoaie. Se adauga ouale, unul cate unul impreuna cu vanilia.

Se topeste ciocolata la bain-marie, apoi se incorporeaza in frisca lichida. Se adauga crema de ciocolata in crema de branza.

Se amesteca biscuitii cu untul si se preseaza in tava si pe peretii tavii. Se pune compozitia in tava si se amesteca usor, ca sa iese bulele de aer.

Se coace la 150 grade, pentru 1 ora si 20 minute (pana ce mijlocul este ferm). Se lasa sa se raceasca si sa se intareasca pentru cateva ore, apoi poate fi scoasa din tava cu fund detasabil.

Se unge cu putina miere marginea prajiturii, ca sa se lipeasca fulgii de migdale. Se poate decora cu aveline de frisca  si sferturi de ciocolata alba sau ciocolata alba rasa (se topeste la bain-marie ciocolata, se intinde intr-un strat gros pe o folie de aluminiu, cand se intareste, se razuiesc cu un curatator de legume, mai mule straturi de ciocolata).

Eu am dat focul mai tare spre sfarsit si mi-a crescut foarte mult in tava, dar apoi cand am scos-o mi s-a crapat si mi s-a lasat mijlocul. Gustul insa a fost acelasi! 🙂